Rosigheter

Jakten på bostad fortgår. Idag var vi på vår första visning. Ingen större succé trots trevlig gata, trevligt (d.v.s. billigt) pris och en trevlig hyresvärd som visade sig vara algerier och följdaktligen genast tog maken till sitt hjärta. Men lägenheten, lägenheten... Litet, lågt i tak, deprimerande och ett kök som saknade alla väsentligheter men innehöll en dusch. Ja, duschen var i köket. Jag upprepar; Duschen. Var. I. Köket.

Och eftersom vi inte är riktigt fullt så desperata ännu så tackade vi vänligt men bestämt nej. På måndag har vi nästa visning och vi håller tummarna för att den lägenheten inte kombinerar matlagningsfaciliteter med våtutrymmen.

Annars har jag roat mig med att botanisera i pappershandeln vi bor granne med. Jag valde ut en kalender (rosa) och ett anteckningsblock samt gjorde en mycket upplyftande upptäckt; de säljer stabilon i lösvikt! Man kan alltså välja ut vilka färger man vill ha och köpa så många man vill! Min inre fjortonåring blev alldeles till sig.


(Det är jag som klistrat på guldstjärnan på kalendern. Om nu någon skulle känna att den informationen är värdefull.)

Och när jag trodde att kvällen inte kunde bli bättre så kom maken hem med en bukett rosor. En avklippt saftflaska senare blev det såhär fint:


Och nu står kycklingen i ugnen och de franska bönderna söker fruar på tv:n. All is good.
/brev från exilen
Kommentarer
Ayse säger:

Stabilon i lösvikt?? Jag kommer genast :) En våt tonårsdröm har gått i upplevelse :)Romantisk man du har, rosor :)

2011-09-09 / 13:36:26
Veronika säger:

Eller hur!! Och det fanns en hel massa färger jag aldrig sett förut. Bara 90 cent styck dessutom.



Och jaa han har sina sidor, karln min <3

2011-09-09 / 17:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!