Ja just ja

Lägenheten! Vi var alltså på en visning igår och denna gång dök agenten faktiskt upp också. Och den var rätt fin faktiskt, rymlig och snygg och på åttonde våningen vilket ger fin utsikt. Enda problemet är väl egentligen att sovrummets ena vägg är knallröd... Inte sådär jättefeng shui. Men imorgon ska vi i alla fall till kontoret och visa upp papper på att vi har tillräckligt med pengar och sen hoppas vi på att hyresvärden är samarbetsvillig.

Det bästa med just den lägenheten är att huset är beläget vid en stor boulevard en bit från kärncentrum. Det är alltså en ganska öppen plats (till skillnad från de mindre gatorna som är typ en tvärhand breda och där man inte ens får in ett läskpapper mellan husen och där det följdaktligen råder en ganska klaustrofobisk stämning.) och mittemot finns en liten park och en massa fina träd. Och djurliv, om än av lite, skavisäga, tvivelaktig karaktär. Dagens zoologiska faux pas begicks nämligen i tidigare nämnda park där vi stod och rökte (maken) och tittade på änder (jag) vid en ankdam. "Titta!", sa jag med glittrande ögon, "Jordekorrar! Så gulligt!". Ty det sprang runt en massa ludna varelser som också for upp och ner i träden. Det tog en stund och en skymt av en misstänkt lång svans innan jag insåg att detta inte var jordekorrar. Det var råttor.

I samma stund tyckte maken det var läge att berätta att han sett ett möss i trappuppgången i huset där vi bor just nu.

Ibland längtar man hem. Det ska jag inte förneka.



Nej, du är inte gullig.
/brev från exilen
Kommentarer
Ayse säger:

Menar du på allvar att du vet vad jorekorre heter på franska ? Eloge

2011-09-15 / 00:01:42
Veronika säger:

Nja. Ekorre är "écureuil" och det är lätt att komma ihåg för det uttalas som "ekyrre". Så min formulering var väl i stil med "Oh! Un écureuil exotique!" :D



Och nu wikipediade jag just fram att jordekorre av någon konstig anledning egentligen heter "Tamia". Så så imponerande var det alltså inte.

2011-09-15 / 00:19:58
URL: http://bravfranexilen.blogg.se/
Mermis säger:

Nu har jag varit här igen... mitt i natten dessutom. Så går det när man inte hittar sömnen. ;) Jättefina foton du lagt in - roligt att se "var du håller hus". Mindre roligt med "rådisarna"...huffa...synd att de inte är som i "Råttatouille" (filmen) för de är ju sööööta. Må väl!! Kram!

2011-09-16 / 01:05:27
URL: http://fototavlor.wordpress.com
Jost säger:

Råttor? I pluralis? Som i... många? Jag hade nog äcklats en liten aning där. Hujhujhuj.



Men jippii, jag håller tummarna för att lägenheten blir er! Röd vägg i sovrummet låter ju perfekt ju! Och framför allt, eftersom det är efter tolvslaget... GRATTIS, vännen min!

2011-09-16 / 23:55:45
Jost säger:

(Jaja, här i landet är det efter tolvslaget i alla fall... så grattis!:P)

2011-09-16 / 23:57:42
Felicia säger:

Jag tycker också att röd vägg låter fint. Lite färg i livet måste det ju finnas. Hur gick det med lägenheten sen då? Fick ni den??

Grattis på födelsedagen finaste! Hoppas du har en fin dag!

2011-09-17 / 11:34:11
Kakka säger:

Hahaha :) Verk du skriver så bäst du, älskar att läsa din blogg. Och ang. råttor, dom finns nog här i Sunnanvik också så så långt som till Belgien behöver man int helt åka, söta o mysiga husdjur, ta hem en o tämj (?) den vetja, sen kan den vässa dina skolpennor och göra andra små göras vad behövs... slicka frimärken och hoppa på tangentbordet medan du dikterar dagens uppsats.

2011-09-18 / 22:08:34
Veronika säger:

Mermis: Tack söta du! Och du är så välkommen, närhelst på dygnet ;) Och nej det var ingenting Disney alls över dessa krabater, blä! Kramar tillbaks!



Jost: Joo väldigt mycket pluralis :/ Såg 3-4 stycken på en kort stund. Och det var nog lite äckligt, i synnerhet som de klättrade i träden. Tänk att promenera längs en skogsstig och så kommer en sån nerdimpandes i nacken... Tack för gratulerande <3



Felicia: Tack! Men en RÖD vägg... Om den ens kunde ha varit rosa, då skulle jag vara nöjd. Men RÖD. Inte alls rogivande och avslappnande.



Kakka: Tack :) LOL! Ja kanske det får bli mitt nya projekt - starta upp en illegal sweatshop och ha dem att sy upp balklänningar dygnet runt som jag sedan säljer till överpris. Jag har ju faktiskt sett på TV att de kan göra sånt.

2011-09-19 / 01:10:51
URL: http://bravfranexilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!