Skolväg

Huset vi bor ligger precis vid floden och brevid en liten park. Så vägen jag tar varje morgon för att komma till busshållplatsen är såhär fin:







Som synes så har hösten börjat smyga sig på här också. Fast det var värmebölja här med temperaturer på nästan 30 grader ända tills början av veckan. Sen blev det mulet. Och började regna. Och regna. Och regna lite till. Nå, det borde väl sluta ganska snart. Typ nångång i april.

Anyhow så hann jag promenera lite i parken medan det ännu var varmt.



Very tjusigt. Där finns dessutom flertalet fågeldammar samt kaniner! Det lokala djurlivet är alltså av en smula mysigare karaktär än det som fanns vid den andra lägenheten vi ansökte om...



Så länge det var vackert väder så var parken full med folk som promenerade, matade fåglar och rökte vattenpipa. Ja - en typ satt och rökte vattenpipa på en parkbänk. Han hade alltså orkat släpa med sig en hel pipa, kol, vatten och hela alltet bara för att sitta ensam och puffa på en parkbänk. Man kan inte annat än beundra sådan företagsamhet. Bildbevis:


Ja jag vet att det är suddigt men ha i åtanke att bilden togs i all hast och med högsta diskretion. Det är alltså han på bänken, detdär glänsande på sidan är pipan.
/brev från exilen
Kommentarer
Johanna säger:

Kaniner!!



Längs ån ser det ju lite ut som Åbo faktiskt. Kanske hela resan är en utstuderad bluff!?

2011-10-10 / 15:22:09
URL: http://itsacleanmachine.blogspot.com/
Veronika säger:

Haha, här sitter jag i en knäpptyst föreläsningssal och fnittrade just till högt för mig själv! Och nu tittar alla konstigt på mig, tack så mycket.



Men jo precis, egentligen har vi gått under jorden i Varissuo och bara låtsas vara utomlands. Och nu kommer du här och blow my cover. Attans också.

2011-10-10 / 16:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!