Campus

Gårdagen gick bra! Tydligen är det mer än 500 utbyteselever här (varav ca 70 000 är spanjorer. Som fnissar.) så det var fullt med folk. Spontana reaktionen nr. 1 när jag klev på bussen mot campus var : "Vad unga alla är!" Spontan reaktion nr. 2 : "Vad korta alla är!". Så där stod jag och tornade upp mig som det skandinaviska freak jag är och kände mig som Gandalf; blek, ålderstigen och fem huvuden högre än alla i min omgivning.

Dagen fortlöpte i alla fall riktigt bra, jag gjorde bekantskap med en japanska och hittade min finlandssvenska studiekompis från ÅA och tillsammans utforskade vi campusområdet (som inte är riktigt fullt så fancy som de framställer det på deras hemsidor, men ganska fint ändå.).

Bilder av/från byggnaden där mina föreläsningar kommer att äga rum;







Från biblioteket och dess läsesal:







Modernt så det förslår...

En bit ifrån hittade vi några maffiga kossor. Rätt välmusklade.





Nu blev det jättemycket bilder. Men det kanske är bra? Eller?
/brev från exilen
Kommentarer
Johanna säger:

Mysigt campus! Där verkar ju inte vara så hemskt mycket folk heller :)

2011-09-16 / 10:23:05
URL: http://itsacleanmachine.blogspot.com/
Veronika säger:

Jo det var rätt trevligt! Men folktomt var det nog bara just då när det bara var utbyteselever på plats, dagen efter var det proppfullt överallt.

2011-09-19 / 01:12:29
URL: http://bravfranexilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!