Early bird

Jakten på bostad fortgår, fortfarande. Gårdagens visning gick inte så bra. Rättare sagt så gick den inte alls eftersom dendär förbaskade agentfjanten aldrig dök upp. Ringde inte heller. Och svarade förstås inte i sin telefon. Så där stod vi och väntade i en halvtimme helt i onödan. Nu funderar jag på att ringa ett mycket surt samtal och utkräva en ursäkt, om inte annat så för att få tillfälle att premiäsanvända uttrycket "Vous vous foutez de ma gueule?!" = omöjligt att översätta direkt men är kort sagt ett lagom vulgärt sätt att verbalt slänga en drink i ansiktet på någon. (Och som absolutist så får man ju vara öppen för alla alternativ liksom.) Nästa visning är tänkt att äga rum ikväll, via en förmedling vars namn låter som en centralafrikansk dejtingagentur - contacts-congo. Men vi är optimistiska!

Annars har jag sysselsatt mig med att göra upp en virtuell inköpslista på ikea.be. Hittills är vi uppe i futtiga 74 objekt med en sammanlagd vikt på blygsamma 69 kilo. Det kommer ju säkert att gå lätt och smidigt att få hem.

Just nu ska jag i alla fall springa iväg till busstationen för att försöka ta mig till universitetet och välkomstadagarna för utbyteselever! Ser fram emot att få bekanta mig med de fnissande spanjorer och avmätta fransmän som jag är tänkt att dela min vardag med de kommande nio månaderna. Fortsättning följer!
/brev från exilen
Kommentarer
Michaela säger:

Lycka till med starten :) o hoppas det är ER lägenhet som dyker upp ikväll! kram

2011-09-13 / 09:01:24
URL: http://www.bloggen.fi/michaela
Felicia säger:

Lycka till älskling!

2011-09-13 / 15:23:30
Ayse säger:

Ni kanske får en slav från Kongo på köpet av en lägenhet?? Belgisk specialitet? Lycka till med spanjakerna och fransoserna

2011-09-13 / 20:00:39
Veronika säger:

Tack Michaela och Felicia!



Ayse: Lol! I wish! Då hade vi ju inte behövt köpa en tvättmaskin... Nä men det var så långsökt, det visade sig att de heter så för att företaget grundades på 50-talet under kolonialtiden. Vill nog inte tänka på vilken form av affärer de ägnade sig åt då...

2011-09-14 / 22:29:58
URL: http://bravfranexilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!